Sigaretta Elettronica
Pagina 1 di 6 123456 UltimaUltima
Risultati da 1 a 10 di 52

Discussione: Escribe 2.0

Administrator
    ESP User
    Very Old Poster L'avatar di lordbyron77
    P.Vaporizer
    Betti III

Predefinito Escribe 2.0

Non ho modo di scaricare il file, e verificare se ci sia accesso al Theme Editor o cosa in assenza di circuito. Vedete voi spero si possa accedere, perché l'editore dei temi per 75C merita una guardata, e via anticipo che è veramente complesso se non ci si limita a metter una pic sullo schermo

https://evolvapor.forumchitchat.com/...pid=1295586163

Administrator
    ESP User
    Very Old Poster L'avatar di Drakogian
    P.Vaporizer
    Molti i chiamati... pochi gli eletti.

Predefinito

EScribe 2.0 SP2 Servicepack.

Changelog:

— DNA 75 Color (firmware 1.1 SP20) —
    Fixed the brightness changing when you fire.
    Fixed the brightness changing slightly with battery level.
    Fixed the Round Robin theme setting. It now updates Status properly.
    Fixed unchecking „Automatically lock when idle.“ not working right.
    Fixed slight battery drain for lock times over an hour.
    Fixed warnings not staying around for five seconds after you fire.
    Fixed issues vaping some high resistance coils up at 9V.
    Research tab has Return By, so researchers in clinical trials can get their devices back.
    Upload Settings turns on the screen like it should
    — Atomizer Analyzer —
    Fixed incorrect resizing when the text has been translated.
    Fixed incorrect resizing on high-DPI screens.
    — Device Monitor —
    Fixed incorrect placement of Simulate Button Presses on multimonitor setups.
    Simulate Button Presses now has its own icon, instead of being buried in Diagnostics.
    — EScribe —
    Fixed something I’ve been meaning to fix for a long time: If a firmware upload fails, at least on DNA 75 Color, EScribe will no longer say „Couldn’t figure out the device version.“ and leave folks confused and thinking they have bricked their device. Instead, it will propose uploading firmware to the device.
    — Theme Designer —
    Charts have a preview picture now (just a sine wave).
    Fixed themes not always saving their baked font images. This matters if you are saving a file using a font that other people may not have.
    Moving the mouse shortly after clicking a control no longer (incorrectly) moves it.
    Preview images now evaluate conditions. This makes a lot of themes preview better.
    Preview images now highlight, to give an idea what the color scheme will look like.
    Preview images now show Status, if there is only one for the screen.
    There is now a button („Free Motion“) to drag controls over each other. This is mostly to make rearranging easier.
    When you are dragging a control over another and it can’t be placed, a ghosted box will still show, so you can tell where you are.
    Picture->Actions->Resize no longer adds an alpha channel to opaque pictures.
    — EScribe Suite —
    EScribe Suite no longer depends on OpenSSL.
    EScribe Suite now uses the system font.
    Low-level improvements relating to OS portability.
    More strings are localizable. Units are localizable.
    Optimized uploading.
    Some visual cleanup.
    Theme Park has its own icon in the Start menu.

Administrator
    ESP User
    P.Vaporizer
    Betti III

Predefinito

Tutto aggiornato con l'occasione segnalo che il "vecchio" forum di Evolv è migrato qui

https://forum.evolvapor.com

Administrator
    ESP User
    P.Vaporizer
    Betti III

Predefinito

https://forum.evolvapor.com/topic/66...escribe-suite/

EScribe Suite 2.0 SP3

--- DNA 75 Color (firmware 1.1 SP21) ---
    Fixed the Device Monitor Standard Deviation statistic. It converted to Celsius incorrectly.
    Fixed the Error Press Up screen. It now properly waits for you to press Up.
    Fixed a firmware crash that could occur in some themes.
    Fixed a bug where you would see Check Atomizer when No Atomizer should have been shown.
    Fixed a bug where you would see Shorted sometimes instead of Check Atomizer.
    If you have multiple controls showing Power or Temperature, they no longer have a lag time on updating.
    --- Device Monitor ---
    Added a Scroll to Newest button.
    Fixed a lock-up that could happen on device disconnection.
    Fixed scripting ECig[] queries. SP2 had broken them.
    Moved "Open Recorded Data" and "Save Current Data" from Diagnostics into the menu bar.
    Power Set, Temperature Set, and Profile are now links, so you can adjust them by clicking their value.
    The ECigStats API is now included in Device Monitor scripting. You can access it by calling the ECigStats object.
    --- EScribe ---
    Fixed Measure Ohms on DNA 75 Color only working on odd-numbered profiles.
    Fixed Case Analyzer on DNA 75 Color. SP2 introduced a bug that made it impossible to upload the results.
    --- Serial Terminal ---
    Added the ability to save the log.
    Added a Scroll to Newest button.
    Fixed a lock-up when opening a serial port.
    --- Theme Designer ---
    Preview images now evaluate the date/time format.
    --- EScribe Suite ---
    Added a Forum link in Help.
    Fixed a crash on startup in some Eastern locales.
    Fixed decimal and list separator localization.
    Units, when set to Autodetect, now derive from the device setting if available.
    Other minor bug fixes.

Administrator
    ESP User
    Very Old Poster L'avatar di Drakogian
    P.Vaporizer
    Molti i chiamati... pochi gli eletti.

Predefinito

vediamo se riesco finalmente a terminare un case analyzer attendibile!

Super Moderator
    ESP User
    Very Old Poster L'avatar di RallyRace

Predefinito

Ho installato direttamente la versione ultima segnalata da [MENTION=25413]Drakogian[/MENTION] e fin'ora utilizzando solo SS316L nessun problema, anche la lettura della coil è precisa. Mi è riuscito un ottimo case analyzer e imposto la prima lettura della coil inserendo i °C presenti nell'ambiente in quel momento!

Predefinito

Grazie per la segnalazione [MENTION=3720]RallyRace[/MENTION].
    Ieri sono rientrato alle 23 e mi sono addormentato rispondedno ad alcune mail. Non ho avuto ancora il tempo di aggiornare EScribe e lanciare il case Analyzer. La sensazione é che, sino alla versione precedente, una volta ultimato, non carichi tutti i risultati. Saresti cosi' gentile da riportare tutti i tuoi valori cosi' posso fare un confronto quando avro' ultimato il mio?
    Interessante spunto anche riguardo alla temperatura da impostare per la prima lettura della coil. In caso di perfetta corrispondenza tra Room T rilevata dalla box e quella ambientale, non ho alcun dubbio su quale valore impostare. Nel caso in cui, questi due valori non coincidessero perfettamente (nel mio caso... in alcuni momenti sono perfettamente uguali... in altri la differenza é anche di 6-7° celsius... ed é tutto qui, credo, quel problema che riscontro, di differenze di erogazione soprattutto lasciando la box in stand by per lunghi periodi) sarebbe più corretto utilizzare la temperatura reale o quella rilevata dalla box?
    Ad ogni modo sono sempre più convinto e contento dell'acquisto di questa board ed é incredibile constatare che siano ancora tanti gli utenti in rete che pensano si tratti di un semplice DNA75 con schermo a colori!

Super Moderator
    ESP User
    Very Old Poster L'avatar di RallyRace

Predefinito

Io inserisco quella reale ... Ma sono ancora in fase di esperimenti, anche col case analyzer ne farò almeno un'altro. Purtroppo si muore di caldo nel farlo in questo periodo... Perché spengo condizionatore ed attendo che il mio termometro si stabilizzi per circa mezzora sulla temperatura letta
    e poi lancio il test ... Per quanto riguarda la lettura della temperatura, nell'analisi atomizzatore io riscontro massimo una differenza di 0,5°C se l'ambiente non è climatizzato e circa 2°C con condizionatore acceso... sempre rispetto al termometro della stanza ...

Predefinito

Qualcuno saprebbe spiegarmi esattamente cosa sono Case Static Temp Rise(influenza della scocca su di un eventuale aumento della temperatura?) e Case USB Connect Temperature Rise (aumento della temperatura per connessione usb... senza ricarica?) ?
    Normale che questi valori risultano a 0 dopo il case analyzer?

Qualcuno conosce anche il perché di due versioni di EScribe (USA e l'altra)?

Grazie anticipate per la pazienza a chiunque voglia rispondermi (ultimamente mi sento come un bambino... di quelli insopportabili che chiedono sempre perché!)

Pagina 1 di 6 123456 UltimaUltima