Lista Tag Utenti

Pagina 1 di 4 1234 UltimaUltima
Risultati da 1 a 10 di 31

Discussione: Fibra di Vetro - kevlar

Very Old Poster
    ESP User
    Very Old Poster L'avatar di TrueOgre
    Inserzioni Blog
    1
    Citato in
    4 Post(s)
    Taggato in
    1 Thread(s)
    Thanks
    14
    Thanks ricevuti: 14 in 12 Posts

Predefinito Fibra di Vetro - kevlar

Una Parte Della Mia Collezione!!

ESP Super User
    ESP User
    Very Old Poster L'avatar di bonzuccio
    Citato in
    1259 Post(s)
    Taggato in
    13 Thread(s)
    Thanks
    1,432
    Thanks ricevuti: 1,511 in 1,001 Posts

Predefinito

Dicono che i francesi (che sul fumo sono da sempre i numeri uno) usino il kevlar al posto della fibra di vetro

Senior Member
    ESP User
    L'avatar di sailplane
    Citato in
    0 Post(s)
    Taggato in
    0 Thread(s)
    Thanks
    1
    Thanks ricevuti: 0 in 0 Posts

Predefinito

Hummm, sarebbe da provare, come anche questo Kevlar G.S.P Thread - 75 Denier » filati » materiali construzione » Costruzione "mosche" » Austrian Outdoor Sports usato per costruire esche artificiali e non da avvolgere sul mulinello, bianco, non colorato ha una sezione molto fine e non "dovrebbe" essere trattato chimicamente

In realtà ho smesso di comperarle, ne "rollavo" due o tre al giorno, ma dall'articolo TRUFFA dei giornalisti sull'OMS manco più quelle!!! Non vedrete più un solo centesimo. E' giunta l'ora di liberare "Zion" dal dominio delle "macchine"
    ma quanto è REALE MATRIX? Mai più BATTERIA del sistema monopolio

miniserre per micropiante http://www.minimini.eu/ e nano pesci http://www.nanofish.it/portal/

Modder Very Old Poster
    P.Vaporizer
    N/D
    Citato in
    176 Post(s)
    Taggato in
    2 Thread(s)
    Thanks
    89
    Thanks ricevuti: 127 in 55 Posts

Predefinito

Interessa molto anche a me.
    L'altra sera mi sono visto con @Gladiatore e parlando abbiamo discusso anche dell'A2.
    Gli ho fatto vedere la corda che si usa, e lui l'ha identificata subito.
    In ogni caso, mi sembra che quelle linkate non vadano bene allo scopo, ma non vorrei dire un'eresia.

Very Old Poster
    ESP User
    Inserzioni Blog
    1
    Citato in
    4 Post(s)
    Taggato in
    1 Thread(s)
    Thanks
    14

Predefinito

Citazione Originariamente Scritto da yasu75 Visualizza Messaggio
    Interessa molto anche a me.
    L'altra sera mi sono visto con @Gladiatore e parlando abbiamo discusso anche dell'A2.
    Gli ho fatto vedere la corda che si usa, e lui l'ha identificata subito.
    In ogni caso, mi sembra che quelle linkate non vadano bene allo scopo, ma non vorrei dire un'eresia.
    è facile che non vadano bene , io ho solo fatto una ricerca ma non sono ferrato sull'argomento

ESP Super User
    ESP User
    Citato in
    1259 Post(s)
    Taggato in
    13 Thread(s)
    Thanks
    1,432

Predefinito

Dovrebbe avere la sezione giusta, non essere colorato, conoscere anche gli altri elementi presenti che derivano dalla sua lavorazione

Very Old Poster
    ESP User
    Inserzioni Blog
    1
    Citato in
    4 Post(s)
    Taggato in
    1 Thread(s)
    Thanks
    14
    Ultima modifica di TrueOgre; 18-01-2011 alle 14:15

ESP Super User
    ESP User
    Citato in
    1259 Post(s)
    Taggato in
    13 Thread(s)
    Thanks
    1,432

Predefinito

A guardare l'msds non sembra un materiale adatto

http://www.nafaa.org/kevlar.pdf

< Wt: 2. ================================================== ===== Health Hazards Data ================================================== ===== Carcinogenicity Inds - NTP: NO IARC: NO OSHA: NO Effects of Exposure: EYE: FIBER FLY & DUST MAY CAUSE IRRITATION. SKIN: CONTINUAL RUBBING OF FIBERS & FIBER PIECES ON THE SKIN MAY CAUSE IRRITATION. INGESTION: KEVLAR IS NONTOXIC WHEN EATEN. INHALATION: KEVLAR IS TOO BIG TO INHALE INTO THE LUNGS, BUT FIBER DUST & FLY FROM PROCESSING MAY BE BREATHED INTO THE NOSE & THROAT. WORKING UNPROTECTED IN DUSTY CONDITIONS MAY CAUSE UPPER RESPIRATORY IRRITATION & COLD-LIKE SYMPTO MS. CHRONIC: PROCESSING KEVLAR OR MACHINING MATERIALS CONTAINING KEVLAR MAY CREATE FIBER DUST IN THE AIR SMALL ENOUGH TO BE BREATHED INTO THE LUNGS. BREATHING HIGH CONCENTRATIONS OF DUST FOR LONG PERI ODS MAY CAUSE LUNG INJURY. Explanation Of Carcinogenicity: NONE OF THE COMPONENTS PRESENT IN THIS MATERIAL AT CONCENTRATIONS EQUAL TO OR GREATER THAN 0.1% ARE LISTED BY AIRC, NTP, OSHA, OR ACGIH AS A CARCINOGEN. Signs And Symptions Of Overexposure: EYE: IRRITATION. SKIN: IRRITATION. INHALATION: UPPER RESPIRATORY IRRITATION AND COLD-LIKE SYMPTOMS. First Aid: EYE: IN CASE OF CONTACT IMMEDIATELY FLUSH EYES WITH PLENTY OF WATER FOR AT LEAST 15 MINUTES. CALL A PHYSICIAN IF IRRITATION PERSISTS OR DEVELOPS. INHALATION: IF LARGE AMOUNTS OF FUMES, DUST OR FIBERS ARE INHALED, REMOVE TO FRESH AIR. IF BREATHING IS DIFFICULT, GIVE OXYGEN & CALL PHYSICIAN. IF PERSISTENT COUGH OR OTHER SYMPTOMS DEVELOP, GET MEDICAL ATTENTION.

HAZARD. ================================================== ===== Control Measures ================================================== ===== Respiratory Protection: RESPIRATOR USE MUST BE IN COMPLIANCE WITH OSHA STANDARD 29 CFR 1910.134( THE RESPIRATOR STANDARD). AN AIR PURIFYING RESPIRATOR WITH A DUST/MIST/FUME CARTRIDGE OR CANISTER MAY BE USED UNDER CIRCUMSTANC ES MEETING RESPIRATOR STANDARD. DISPOSABLE DUST MASKS EQUIVALENT TO 3M MODEL N95 8210 MAY ALSO BE USED. Ventilation: IF FUMES, FIBER FLY OR DUSTS ARE GENERATED, USE ENGINEERING CONTROLS (WHERE TECHNICALLY FEASIBLE) WHENEVER NECESSARY TO CONTROL EXPOSURES BELOW LIMITS. Protective Gloves: WEAR PROTECTIVE GLOVES AND SLEEVES. Eye Protection: SAFETY GLASSESOR COVERALL GOGGLES. Other Protective Equipment: ISOLATION, ENCLOSURES, EXHAUSTS AND VENTILATION, WETTING AND DUST COLLECTION SYSTEMS MAY BE USED. USE NON-GREASY MOISTURIZING SKIN CREAM TO PREVENT DRYING. Work Hygienic Practices: WASH CONTAMINATED CLOTHING BEFORE REUSE. Supplemental Safety and Health: *DRY AND WET KEVLAR PULP IS PACKAGED IN MOSITURE-PROOF BAGS/BALES TO PREVENT DRYING TO LESS THAN 4% MOISTURE AND POSSIBLE PICKUP OF ELECTROSTATIC CHARGE. IF PACKAGE IS PUNCTURED, RE-MOISTURIZE PULP T O AT LEAST 4% MOSITURE BEFORE USING. ================================================== ===== Physical/Chemical Properties ================================================== ===== HCC: N1 M.P/F.P Text: DOES NOT MELT Spec Gravity: 1.45G/CC Solubility in Water: INSOLUBLE Appearance and Odor: ODORLESS, GOLDEN, SOLID: YARN, FELT, FABRIC, PAPER, PULP, FLOC, STAPLES ================================================== ===== Reactivity Data ================================================== ===== Stability Indicator: YES Materials To Avoid: NONE REASONABLY FORESEEABLE. Hazardous Decomposition Products: FIBER DECOMPOSITION TEMPERATURE >400C. AT LOWER TEMPERATURES FINISH MAY BOIL OFF AS A FUME, WHICH SHOULD BE VENTED. Hazardous Polymerization Indicator: NO ================================================== ===== Toxicological Information ================================================== ===== Toxicological Information: EYE EFFECTS: KEVLAR IS UNTESTED FOR EYE INJURY. SKIN EFFECTS: KEVLAR FIBER IS NOT A SKIN IRRITANT OR A SKIN SENSITIZER IN ANIMALS. SKIN SENSITIZTION HAS NOT BEEN OBSERVED IN HUMAN SKIN PATCH TESTS OR IN INDUSTRIAL EXPERIENCE. ACUTE ORAL EFFECTS: KEVLAR POLYMER HAS VERY LOW TOXICITY BY INGESTION. ORAL ALD > 7500 MG/KG IN RATS. ACUTE INHALATION EFFECTS: INDUSTRIAL EXPERIENCE SHOWS THE INHALATION OF KEVLAR FIBROUS DUST & FLY MAY CAUSE MECHANICAL IRRITATION OF THE MUCOUS MEMBRANES OF NOSE & THROAT.CHRONIC INHALATION EFFECTS: A 2 YEAR INHALATION STUDY PRODUCED PULMONARY FIBROSIS AT 25, 100 & 400 F/CC che non so cosa vuole dire
    Ultima modifica di bonzuccio; 18-01-2011 alle 14:28

Senior Member
    ESP User
    L'avatar di sailplane
    Citato in
    0 Post(s)
    Taggato in
    0 Thread(s)
    Thanks
    1
    Thanks ricevuti: 0 in 0 Posts

Predefinito

Citazione Originariamente Scritto da yasu75 Visualizza Messaggio
    ... e lui l'ha identificata subito.
    e ti ha detto cos'è?

In realtà ho smesso di comperarle, ne "rollavo" due o tre al giorno, ma dall'articolo TRUFFA dei giornalisti sull'OMS manco più quelle!!! Non vedrete più un solo centesimo. E' giunta l'ora di liberare "Zion" dal dominio delle "macchine"
    ma quanto è REALE MATRIX? Mai più BATTERIA del sistema monopolio

miniserre per micropiante http://www.minimini.eu/ e nano pesci http://www.nanofish.it/portal/

Modder Very Old Poster
    P.Vaporizer
    N/D
    Citato in
    176 Post(s)
    Taggato in
    2 Thread(s)
    Thanks
    89
    Thanks ricevuti: 127 in 55 Posts

Predefinito

Citazione Originariamente Scritto da TrueOgre Visualizza Messaggio
    è facile che non vadano bene , io ho solo fatto una ricerca ma non sono ferrato sull'argomento
    Pure io avevo chiesto in giro

Citazione Originariamente Scritto da sailplane Visualizza Messaggio
    e ti ha detto cos'è?
    Si, per questo l'ho citato prima

Pagina 1 di 4 1234 UltimaUltima